Gnom – modernizacja połączenia cewki z kablem wysokiego napięcia.















U mnie iskry nie było wcale lub jak się pojawiła była nierównomierna i słaba. Po wymianie części mających związek z wysokim napięciem: świecy, kondensatora, kabla wysokiego napięcia oraz zabezpieczeniu cewki taśmą izolacyjną iskra nadal była nierówna i słaba. Postanowiłem więc zmodernizować to połączenie.








Na zdjęciu rurka ebonitowa rozwiercona do przekroju kabla wysokiego napięcia. U mnie to 6 mm. Jeśli Wasz kabel ma 7 mm to taki otwór należy wywiercić. Trzeba zrobić to ostrożnie i delikatnie – rurka ebonitowa nie powinna pęknąć. Jeśli pęknie – wykorzystujemy wtedy rurkę gumową. To ta czarna rurka na której leży rozwiercona rurka ebonitowa.
Moja rurka ebonitowa nie pękła, więc ją wykorzystałem.








Nie można tego zrobić nabijając za pomocą np. rurki bo wał wysunie się do karteru i trzeba będzie większej rozbiórki aby go ponownie wsunąć na miejsce.
Aby tego uniknąć użyłem podkładek o dużym otworze. Na zdjęciu podkładki nasunięte na wał.




Ja robiłem to na podniesionym silniku, ale przy montażu „na stole” trzeba uważać, aby blacha obudowy silnika nie wsunęła się pod iskrownik. Powoduje to zablokowanie procesu zetknięcia. Zostaje tam szpara, której nie powinno być. Zalecam odciągnięcie blachy w końcowej fazie dociągania iskrownika.
















Podkładka preszpanowa (izolacyjna), oczko z kabla cewki i nakrętka mocująca.






Po założeniu koła magnesowego i sprawdzeniu iskra jest teraz duża i nie ma przerw w jej występowaniu. Nie ma przebicia, zbyt dużego oporu przerdzewiałych części lub braku dobrego styku sprężynki z blachowkrętem. Usunąłem te elementy. W ten sposób rozwiązałem MÓJ problem z iskrą, unikając w przyszłości kłopotów.
Możesz tę modernizację zastosować lub nie, pozostawiając bez zmian tak jak fabryka zrobiła.
Wybór należy do Ciebie.
kacecik-cienias


